ICA-handlaren kampanjar mot villkorstrappan: ”Måste skrotas”

Med start idag kommer ICA-handlaren och AIK-supportern Magnus Käck att låna ut en stor annonsyta till kampanjen mot polisens tillståndsgivning som debatterats häftigt den senaste tiden.

Annons

Under hösten har den allsvenska publiken fått återvända efter att regeringen släppt på de flesta restriktioner. Det har dock inte betytt fullsatta läktare då polisens tillståndsgivning fortsatt reducerat publikmängden via den så kallade “villkorstrappan”.

Kritiken mot polismyndighetens metod har varit stark under hösten, både från fans och de allsvenska klubbarna. Nu ger sig även ICA-handlaren Magnus Käck in i kampanjen. Från och med idag och minst fyra veckor framåt kommer en stor annonstavla på sidan av hans butik användas för att synliggöra kampanjen och påverka opinionen.

– Som samarbetspartner till AIK Fotboll är det självklart för mig att agera i en fråga som berör många av mina kunder. Det här är inte bara en fråga för ståplatspubliken, villkorstrappan måste skrotas för svensk fotbolls framtid, säger Magnus Käcks, handlare på ICA Nära Järvastaden i ett pressmeddelande.

Detta är inte första gången som Magnus Käck visar sitt engagemang kring AIK Fotboll. Under vintern 2018 var ICA-handlaren från Rotebro den förste att köpa klubbens nylanserade “Evighetskortet”, en biljett som kostade 189 100 kronor.

Även AIK är nöjda över hur den lokala ICA-butiken valt att ställa sig på fotbollsklubbens sida i debatten mot villkorstrappan.

– Vi är stolta att ha engagerade samarbetspartners som tar aktiv ställning i frågor som berör klubben. Den här aktionen visar ytterligare hur enade vi står i den här viktiga frågan, säger Fredrik Söderberg, Vice Klubbdirektör på AIK Fotboll.

LÄS MER. AIK efter bengalkasten i Malmö: ”Ska fortsätta jobba mot villkorstrappan”

LÄS MER: Football Manager med Månsson – soffexpertens guide till AIK