3-3 i säsongspremiären för Bajen: ”Vi fick inte riktigt till det”

Hammarby inledde säsongen med en målrik match.
Det blev 3-3 i träningsmatchen mot Akropolis IF.
– Man vill ju vinna och det var mycket som vi inte fick till, säger nyförvärvet Astrit Selmani till Discovery.

[the_ad_group id=”568″]

Hammarby lät två olika elvor få 45 minuter vardera i träningsmatchen mot Akropolis IF på Tele2 arena. Båda uppställningarna spelade 4-3-3 och det blev en svängig historia. Superettanlaget Akropolis IF ledde två gånger efter dubbla mål av Andrew Stadler, men Hammarby kvitterade genom Jusef Erabi i den första halvleken och Astrit Selmani i den andra. Med fem minuter kvar av matchen gjorde Vladimir Rodic 3-2, men Akropolis slog tillbaka genom Oscar Pettersson till 3-3.

Astrit Selmani var inte nöjd med resultatet när han intervjuades efter matchen av Discovery.
– Det var första riktiga matchen och ett nytt spelsätt, då kan det bli så här. Vi får göra det bättre i cupen, säger han.
Formationen föll honom desto bättre i smaken, liksom som egen position på planen.
– Det är ”nian” som jag vill åt. Det är därför som jag är här. När jag är i boxen händer det saker.

Laget från start: Ousted – Sandberg, Fenger, Outtara Mohammed, Theodor Johansson – Darijan Bojanic, Abbe Khalili, Alexander Kacaniklic – Josef Erabi, Bayere Junior, Ladho.

Laget i andra halvlek: Dovin – Sjöberg, Magyar, Fjoluson, Jeahze – Hudu, Andersen, Douglas – Amoo, Selmani, Rodic.