Djurgården vidare i Svenska Cupen – efter Elliot Käcks kanonträff

Djurgården är vidare i Svenska Cupen och kommer i vår att spela gruppspelet. Detta efter att man besegrat Sollentuna på bortaplan med 3-0 där Elliot Käck öppnade målskyttet med ett fint distansskott. 

[the_ad_placement id=”under-ingress-djurgarden”]

Varken Sollentuna eller Djurgården mönstrade sina absolut bästa elvor under torsdagskvällen med det var ändå det allsvenska laget som tidigt tog kommandot i matchen. Under den första halvleken hade gästerna ett stort bollinnehav och lyckades skaka fram flera farliga målchanser.

Magnus Eriksson sköt utanför straffområdet, men skottet räddades på mållinjen. Emir Kujovic fick friläge med bollen vid fötterna bara någon meter från mållinjen men lyckades tråckla bollen utanför.

Först i den 37 matchminuten skulle Djurgården få utdelning för sitt spelövertag och detta genom Elliot Käck som kommit upp i banan. Vänsterbacken fick bollen utanför straffområdet och klippte dit med sin högerfot och med en fin träff seglade bollen in i mål.

På tilläggstid i den första halvleken fick Djurgården straff, något som Emir Kujovic förvaltade från elva meter.

Med tio minuter kvar av den andra halvleken stängde Jacob Une Larsson matchen med sitt första mål den här säsongen. Efter en tilltrasslad hörna fick mittbacken inne i straffområdet och slängde sig raklång i luften och sparkade in bollen i mål.

Fem minuter senare kunde lika gärna blivit 4-0 när Magnus Eriksson fick bollen helt solo inne i offensivt straffområde. Eriksson laddade på ordentligt och fick iväg ett stenhårt skott rakt i stolpen. Istället kom mål nummer fyra på tilläggstid då Kujovic tog sig fram och petade in sitt andra mål i matchen, framspelad av inhoppande Emmanuel Banda.

Foto: Bildbyrån

LÄS MER. Kevin Walker: ”Överväldigad av all kärlek från DIF-supportrar”

[the_ad_group id=”567″]