Efter ett landslagsläger med Island är Kolbeinn Sigthorsson tillbaka hem till AIK. Detta efter att Erik Hamrén enbart givit anfallaren en kvarts speltid över två matchers tid.
[the_ad_placement id=”under-ingress-aik”]
Kolbeinn Sigthorsson missade AIK:s första träningsmatch mot IF Karlstad då han var i väg med det isländska landslaget. I landskampen i fredags mot Kanada blev det noll minuter för anfallaren, men i natt fick han lite speltid av Erik Hamrén då han blev inbytt med en kvart kvar att spela.
Island vann med 1-0 mot El Salvador efter Kjartan Finnbogason gjort matchens enda mål efter en timmes spel. Sigthorsson hoppade in i ledning, men lyckades inte hitta nätet.
Hammarby-aktuelle Vidar Örn Kjartansson satt på bänken under hela matchen.