AIK:s trupp i karantän – räknar med att fler i truppen insjuknar

AIK har ett misstänkt coronafall i truppen. Då spelaren varit i kontakt med övriga i laget räknar klubben med fler fall.
– Spelaren mår förhållandevis bra nu, skriver sportchefen Björn Wesström i ett sms till Sportbladet

[the_ad_placement id=”under-ingress-aik”]

En spelare i AIK:s herrlag misstänkts för att bära på coronaviruset, något som nu fått klubben att sätta hela sitt lag i karantän.

Till Sportbladet så bekräftar sportchefen Björn Wesström att spelaren varit i kontakt med de övriga i laget och att man räknar med att flera spelare kommer att insjukna.

”Spelaren mår förhållandevis bra nu”, skriver Wesström i ett sms till tidningen och svarar även ”ja” på frågan om fler lär bli insjukna.

Tills vidare är Allsvenskan uppskjuten då man istället siktar på att starta igång serien i början av juni.

Foto: Bildbyrån