AIK-supportrarnas drag – munskydd istället för maskering

AIK vann mot Örgryte med 1-0 på Bravida arena.
På läktarna drev bortaklacken med maskeringsförbudet genom att bära munskydd.
”AIK:s ultras menar väl – nu maskerar vi oss av hälsoskäl” stod att läsa på en banderoll.

[the_ad_placement id=”under-ingress-aik”]

AIK tog en nödvändig seger i Göteborg genom 1-0 mot Örgryte. Det betyder att Gnaget spelar gruppfinal i cupen mot Kalmar FF nästa helg. AIK hade i vanlig ordning en rejäl bortaklack på plats som satte både ett visuellt och ljudligt avtryck.

Flera supportrar hade tagit på sig munskydd som en humoristisk protest (i Corona-tider) mot maskeringsförbudet samt, får man anta, den hårda tillämpningen av den så kallade villkorstrappan. ”Frihet för Ultras är slutmålet – tack Wuhan för kryphålet” stod det bland annat att läsa på en banderoll som bortaklacken höll upp.

Här nedan ser du ytterligare ett budskap från de svartgula på läktaren.

Foto, översta bilden: Bildbyrån